lørdag 27. februar 2010

Se hva jeg har laget

Skrevet 21.09.2009

011

Denne kniven med slire har jeg laget i løpet av mitt 4 ukers opphold her på Tonsåsen! Jeg er ganske stolt over at jeg har klart det! Hver mandag, onsdag og fredag har jeg kuttet i tre, filt og pussa, sydd og forma, limt og hamra. Jeg var egentlig overbevist om at jeg ikke hadde håndarbeid eller håndtverkgenet i meg i det hele tatt. Ikke kan jeg sy eller strikke, og sist jeg laget noe på sløyden var jeg 13 år. Det var med stor undring at jeg så en kniv med slire formes mellom hendene mine.

Du kan klikke på de små bildene for å se en større utgave!

015 020 023

Jeg har selvfølgelig hatt kyndig veiledning av en 85 år gammel håndtverker som tålmodig har fortalt og vist meg hva jeg skulle gjøre for at resultatet skulle bli så bra. Han mente jeg valgte en vanskelig kniv og slire som en nybegynner jeg er, men det er jo typisk meg. Jeg skal alltid overdrive. Jeg vet ikke om det var ham eller meg som var mest imponert over at resultatet ble bra.

024

Noen skjønnhetsfeil ble det jo. En kvist ramlet ut fra bakre del av skaftet, så det måtte jeg fylle med sagflis og pusse. Det ser man. Slira er også klippet litt ujevn. Det er imidlertid slik livet er... ingenting er perfekt. Denne kniven skal minne meg om at selv om jeg ikke er perfekt så kan jeg oppnå mange ting i livet mitt bare jeg ønsker og vil!

029 031 021


027

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails