lørdag 27. februar 2010

Resultatet etter 4 uker på Tonsåsen

Skrevet 26.09.2009

Onsdag dro jeg hjem igjen etter 4 uker på Tonsåsen rehabilitering for overvekt. Det har vært et intenst og lærerrikt opphold. Resultater har det også blitt. Jeg har gått ned 5,6 kilo på disse 4 ukene, og med de 8 kiloene jeg hadde gått ned rett før oppholdet så er sammenlagte resultatet 13 kilo. Det er jeg veldig fornøyd med!

Formkurven min har også blitt betraktelig bedre. Ved innskrivning og etter 3 uker tok jeg en sykkeltest. Jeg sykler da i 6 minutter med samme intensitet og hastighet. Hvert minutt måles pulsen min. Etter de 3 ukene var det stor forbedring. Jeg hadde i snitt 13-14 mindre i puls for hver måling. Vet ikke helt hva det innebærer, men jeg fikk vite at dette var knallbra. Det merker jeg jo også når jeg går turer! Det er en helt annen fart og intensitet på turene mine nå enn tidligere.

Det aller viktigste resultatet etter 4 uker på Tonsåsen er at jeg FØLER meg så mye bedre! Humøret er på topp, jeg har fått glattere hud, strammere kropp, og bedre selvtillit. Jeg føler meg rett og slett gladere, sunnere og sterkere! Den følelsen ønsker jeg å ta vare på.

Jeg har også blitt kjent med mange trivelige og spennende mennesker. Vi har spist, trent og bodd sammen i 4 uker og blitt veldig godt kjent. Kanskje mer kjent enn man vanligvis ville ute i den "virkelige verden". De siste 2 dagene var det en oppbruddstemning på huset, og det var trist å si farvel til alle sammen. Men satser på at vi treffes igjen om et år. De fleste som var på Tonsåsen får oppfølging i 5 år, og blir en gang i året innkalt til et 2 ukers oppfølgingsopphold. Det er også godt å vite at jeg ikke skal styre med dette helt alene, men at jeg har en plan og et opplegg.

Nå når jeg har kommet hjem gjelder det å fortsette med de gode livsstilsvanene. Trene regelmessig og spise sunt. Høres jo enkelt ut, ikke sant? Vel, det blir sikkert flere utfordringer i tiden som kommer nå når jeg skal ut i den "virkelige verden" og ikke er beskyttet av måltider som blir servet 4 ganger om dagen eller proffe trenere som motiverer og pisker meg igang. Men jeg skal klare det! Watch me!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails