lørdag 6. mars 2010

BB`s kyllinggryte


Denne kyllinggryta lagde mannen min og jeg litt på slump i dag. Det ble kjempegodt, så ta tenkte jeg det var greit å dele oppskriften med dere:

Ingredienser:
  • 4 kyllingfilèt
  • litt bacon
  • 1 Løk
  • 1/2- 1 fersk chili
  • 1-2 paprika
  • litt sjaminjong
  • 1 pk fløte; 
  • Krydder; chilikrydder, karri, salt, pepper
Slik gjør du:
  • Kutt alt du skal ha i gryta i små biter (kjøttet og grønsakene) 
  • Stek etter tur de ulike tingene (ikke alt på en gang); bacon, kylling, løk, sopp og paprika.
  • Du kan gjerne krydre kyllingbitene etterhvert som du steker
  • Ha alt det stekte tilbake i steikepanna eller i ei gryte/en kasserolle
  • Tilsett fløten og la det småkoke en liten stund
  • Smak til med mer krydder (Chili, karri, salt, pepper)
Enkelt og kjempegodt!

Hvis man lager litt større porsjoner så har man til lunsj en annen dag.

Her har jeg servert sammen med gratinert blomkål.

Gratinert blomkål:
  • Skjær blomkål i mindre biter
  • rasp med en osteraspe til det ser ut som ris
  • stek den raspa blomkålen i smør i en stekepanne.
  • krydre med salt og pepper
  • ha over i ei ildfast form (ei lita form holder)
  • strø over godt med ost. Jeg valgte mozarella og cheddarost
  • stek i ovnen på ca 200 grader til osten er gyllen
Jeg regner ikke ut karbohydrater, siden jeg ikke er så nøye med å telle karber, men dette er lavkarbo mat. 



1 kommentar:

  1. Heisann,
    hadde ikke fått med meg at du har fått nyblogg, sunne spisevaner kan jeg absolutt trenge så her skal jeg følge med
    - selv leker jeg også med slankeplaner men har ikke kommet så mye lengre enn å et halvhjertet forsøk på å kutte sjokolade i mars,
    (noe som dessverre fører til ekstremøkning på andre plan :-).

    Satser på at alt blir lettere med bar asfalt - å gå/løpe mer i skogen er målet.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails