fredag 5. mars 2010

Regnbueørret med blomkålmos og fiskesaus













Denne middagen ble kjempegod! Tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere.

Regnbueørret- legg i langpanne med aluminiumsfolie i bunn. stekes i ovn på ca 180 grader til fisken er ferdig. Etterhvert kan du ha utvalgte grønsaker i langpanna. Her har vi brukt brokkoli delt i mindre bunker og gulrøtter delt i mindre "stenger".

Blomkålmos- denne blir kjempegod og en flott erstatning for mos eller poteter. Skjær blomkål i mindre biter, kokes mørt sammen med litt fløte. Deretter miks med stavmikser (pass på at det ikke er for mye fløte, for da blir det suppe istedenfor mos). Du kan også blande inn litt creme fraiche eller rømme, men ikke nødvendig. Skjær bacon i terninger og stek de til de blir sprø. Bland inn bacon i blomkålmosen. Krydre med litt salt og pepper. NAM!

Fiskesaus- Dette er egentlig mannen min sin spesialitet, så jeg er ikke helt sikker på hvordan han lager denne nyyyydelige sausen. Jeg skal spørre ham om oppskriften og høre om jeg får lov å legge den ut på nett. Det jeg vet er at den inneholder fiskebuljong, fløte, rømme, hvitløk og estragon.

Tilsammen ble dette en nydelig middag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails