søndag 16. mai 2010

Fylt paprika

Det går fortsatt bra å leve med et lavkarbo kosthold. Jeg tester ut og eksperimenterer med ulike matoppskrifter, og opplever den ene vidunderlige smaken etter den andre!

Til middag i går hadde vi fylt paprika:

Ingredienser: 
- 6 paprika
- 400 gram kjøttdeig
- 50 gram smør
- 3 spiseskjeer olje (Oliven)
- 2 tomater (hakkes fint)
- 1 løk (hakkes fint)
- 2 egg
- 50 gram revet parmesanost
- 1 fedd hvitløk
- salt og pepper (jeg bruker maldon-salt)
- evt. friske urter (rosmarin, basilikum, osv)



Fremgangsmåte:

Bland alle ingrediensene i en bolle, untatt paprika.
Del paprikaen i to og fjern innmaten.
Fyll paprikaen med kjøttdeigblandingen
Strø over ost (vi brukte parmesan eller mozarella)
Stekes i ovnen på 180 grader i ca 20-30 minutter

Denne oppskriften er en variant av tv-kokken Stephanie Valente, som har gått på kanal FEM.

Dette blir saftige og knall gode innbakte paprika!
Vi serverte med litt rømme og litt salsasaus, men det går også fint med f.eks guacamole.

Bon apetito!

5 kommentarer:

  1. Dette hørtes kjempegodt ut :)
    Jeg har tenkt å prøve meg på en variant av dette snart, men da med snackspaprika i stedet (de som er avlange og ser ut som forvokste chilli).

    Etter å ha prøvd dem stekt i ovnen en gang (jeg smører dem så vidt det er med litt rapsolje og legger dem på bakepapir midt i ovnen i ca 15-20 minutter på 200 grader) har jeg blitt helfrelst på dem. De er hakket søtere enn vanlig paprika og smaker nydelig sammen med nesten hva det måtte være av stekt mat.

    SvarSlett
  2. Unn Toril: Det hørtes kjempegodt ut med bakt snacks-paprika. Det må jeg prøve :) Takk for tipset!

    SvarSlett
  3. Dette blir middagen min i dag. Tusen takk for tipset! :)

    SvarSlett
  4. Licota: Håper det faller i smak :)

    SvarSlett
  5. Dette må jeg prøve en dag, så skikkelig godt ut!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails