mandag 17. mai 2010

Frokost

Når man spiser lavkarbo mat, så tror de fleste at da gjelder det å gafle innpå med stekt egg og bacon til frokost. Ja, egg og bacon er godt, men ikke hver dag! Det blir man rimelig lei etterhvert. Da gjelder det å finne andre ting man kan spise til frokost. Her er et par forslag:


Tapas-tallerken:
Ha det du liker av diverse pålegg på fatet, og nyt!
Her ser du mannen min som har dandert til frokost. Han har forsynt seg med diverse grønt, diverse påleggspølser, rømme, laks, litt avokado, sennepssaus, løk, smøreost og eggerøre. Han ble veldig mett, og dette holdt ham gående i ca 6 timer!

Her er dagens variant av tapas-tallerken. Eggerøra er droppet til fordel for reke og majones. I tillegg har han lagt til sild.


Her er min frokost i dag:
1/2 beger Cottage Cheese
1/2 eple, delt i biter
1/2 pære, delt i biter

I tillegg stekte jeg meg ost på panne (litt mozarella og litt cheddarost) også gnafset jeg noen paprikabiter og litt agurk.

Det er mange som ikke spiser frukt i det hele tatt på lavkarbo kosthold, men jeg synes det er greit å starte dagen med litt frukt eller bær blandet med enten CC, kesam eller rømme. Det fungerer for meg iallefall.


I går hadde jeg dette til frokost:
1/2 avokado fylt med kesam og reker (dette er kjempegodt!)
Eggerøre laget av egg, litt salt (maldon), fløte, pepper og fersk timian.
Laks i skiver
Litt salami

6 kommentarer:

  1. mmm...masse gode oppskrifter du har publisert i bloggen din :-)

    SvarSlett
  2. Så masse god mat og gode ideer! Tusen takk!

    SvarSlett
  3. Det der såg fortreffelig godt ut...=)

    SvarSlett
  4. Mmm. Nam - her var det mye godt.

    SvarSlett
  5. Gode tips! Egentlig litt rart at vi nordmenn er så opphengt i dette brødet. Jeg kjenner selv at jeg ikke helt stoler på at jeg blir mett uten det, men så når jeg prøver uten, ja, så kjenner jeg jo at man ikke bare blir mett, men at man også blir mett veldig lenge.

    SvarSlett
  6. Hilde-Gunn: Ja, vi er ganske vant med brød i Norge. Bodde i USA en periode, og der var det ikke vanlig med brød. Når jeg spiser lavkarbo mat så savner jeg faktisk ikke brød, bortsett fra når mannen lager hjembakte brød :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails