lørdag 27. februar 2010

En uke hjemme

Skrevet 30.09.2009

Ja det er en uke siden jeg kom hjem fra Tonsåsen, og den uka har gått uhyre raskt! Aner ikke hvor tiden har blitt av. Det er som om jeg har ruslet avgårde i en måned nå og plutselig har jeg satt meg på et ekspresstog som suser avgårde! Merkelige greier det der. Hvordan får egentlig normale mennesker dagen til å strekke til? Jeg mener: jobb, familie, venner, trening, matlaging, menyplanlegging, handling, husvask, klesvask, klesbretting, lekser til barn, kjøring, reising, blogging, tv, lesing, turer, osv osv. Det er jo ikke nok timer i et døgn til alt dette!

Etter en uke hjemme ser jeg at jeg har levd et ganske skjermet liv i en måned, hvor jeg ikke har tenkt på noe annet enn å dukke opp til ferdigserverte måltider og trene 2-3 ganger om dagen. Kanskje har jeg gidda å reie opp senga eller vaske klær en gang i uka. Det verste er jo at man raskt venner seg til dette livstempoet, og når man er tilbake til hverdagen får man jo sjokk!

Jeg har klart å følge opp treningen ganske bra denne uka, synes jeg. Har gått lange turer nesten hver dag, bortsett fra mandag, og i dag starta jeg opp igjen med yogatrening. Det er deilig å bruke kroppen, deilig å kjenne at den fungerer og at jeg klarer ting jeg har strevd med tidligere. Etter en måned med trening så merker jeg jo at jeg blir skikkelig rastløs hvis jeg ikke beveger meg eller trener i løpet av dagen. Det er skikkelig plagsomt! Er det mulig å bli avhengig av trening? Vel, jeg har vært avhengig av røyk, sukker og fet mat, så trening er vel ikke det verste man kan være avhengig av, eller? Det eneste negative er at jeg ikke føler at jeg har fått tatt meg helt ut med treninga, og i tillegg går jeg å føler at jeg burde trent litt mer enn jeg gjør. Når jeg tenker slik, så bruker jeg å minne meg på hvordan jeg var for bare et par måneder siden. Da vet jeg at jeg er på rett vei iallefall.

Maten har ikke vært like lett å følge opp. Både fredag, lørdag og søndag skeiet jeg ut med sjokolade. Det har også vært vanskelig å få til faste måltider, men jeg har klart å spise frokost hver dag. Fra søndag til i dag bodde jeg på hotell, og da blir heller ikke kostholdet så bra. Jeg klarte å holde meg unna godter, har spist omelett og grønt til frokost og salat til lunsj. Det er jeg fornøyd med. Middagen ble vel litt mer usunn (nei, kinamat er IKKE sunt), men jeg har iallefall forsøkt. Jeg skal fortsette å trene på å holde et bra kosthold uten for store utskeielser, men regner med det blir utfordringer.

Hittil har jeg ikke turt å gå på vekta. Det føles som om jeg har gått opp i vekt igjen, og det vil jeg ikke. Derfor har jeg vekt-vegring for tiden. Kanskje jeg lister meg oppå vekta i morgen eller på fredag, vi får se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails