lørdag 27. februar 2010

Nytt år og ny start

Skrevet 05.01.2010

De siste månedene har det ikke gått så bra med vektreduksjon hos meg. Etter å ha gått ned 15 kilo, så ramlet motivasjonen min av i en sving... tror det skjedde i slutten av oktober en gang. Etter det klarte jeg hverken å spise sunt eller trene noe særlig. I jula tok det helt av med sofasitting, godteri, mer godteri og .... ja mer sofasitting. Resultatet etter disse månedene er opp 4 kilo.

I går fant jeg ut at nok er nok! Jeg må ta tilbake styringen på dette slik at det ikke går galt igjen og jeg havner over 100 kilo igjen. Jeg kan jo ikke ha slitt meg gjennom 3 måneder med trening og kostholdsendring for at det skal gå i dass bare noen få måneder etterpå. Derfor har jeg bestemt meg for å starte opp med lavkarbo kosthold igjen.

Det fins mange varianter av lavkarbo kosthold, jeg følger ingen bestemt diett (for dette håper jeg skal være en livsstilsendring og ikke en kortvarig diett). Det jeg gjør er å forsøke å kutte ut så mye karbohydrater som mulig i kosten. Det vil si at jeg holder meg unna SUKKER, MEL, PASTA OG RIS. Jeg er også forsiktig med frukt, men ikke fanatisk. Dette er det eneste kostholdet som har fungert bra for meg, og der jeg ikke går sulten hele tiden eller får lyst på sukker og annet godteri. Det har fungert veldig bra for meg før, og jeg tror det kommer til å fungere bra for meg nå også.

I tillegg har jeg planer om å få rumpa mi opp av sofaen og trene. I første omgang blir det å gå turer, trene yoga og etterhvert trene styrke hos fysioterapeut. I dag gikk jeg meg en tur på 45 minutter, og det var deilig! Jula har nok satt sine spor, for jeg er i ganske dårlig form. Var kjempesliten etter den turen, men nå er jeg iallefall i gang. I morgen blir det yogatrening.

Nytt år og ny start på et sunnere liv. Jeg gir meg ikke så lett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails