lørdag 27. februar 2010

Sitter på gjerdet

Skrevet 07.02.2010

Jeg sitter på gjerdet og vet ikke helt hvilken side jeg skal hoppe ned på. Jeg ønsker veldig å fortsette å gå ned i vekt. Synes jo det var flott at jeg klarte å gå ned ca 15 kilo i høst, og klarte det mest ved hjelp av en streng lavkarbo diett. Samtidig har jeg merket hvor tungt det er å gå på en slik diett over tid. Spesielt vanskelig er det med alle reisene mine hvor det omtrent er umulig å spise ren lavkarbo, men også i en stressende hverdag så er det ikke alltid like lett å få til. Merker at hvis jeg kommer ut av rytmen med å spise lavkarbo, så danser blodsukkeret mitt overalt og jeg får lyst på sukker, sukker, sukker! Når jeg har kommet ut av ballanse så krever det veldig mye å gå tilbake til streng lavkarbo, blant annet fordi jeg blir ganske slapp og sliten etter et par dager.

Så nå sitter jeg da på gjerdet og funderer på om jeg skal hoppe ned på den ene siden og fortsette med lavkarbo kosthold, eller om jeg skal gå for det mer tradisjonelle kostholdet med grovbrød, mindre måltider og mest mulig sunne karbohydrater og lite fett. Jeg går ned i vekt med begge metodene, men med det "normale" kostholdet så sliter jeg veldig med søtsug i tillegg til at det går veldig sent med vektreduksjonen (jeg var den som gikk ned aller minst på Grete Roede-kurset i fjor). Det er jo på grunn av min insulinresistens. Jeg vet at et lavkarbo kosthold fungerer mye bedre for meg, og jeg går lettere ned i vekt. Samtidig er det veldig tidkrevende og slitsomt. I tillegg levner det lite rom for små utskeielser, for bare litt søtt eller hvetemel kaster kroppen min ut i uballanse der jeg nesten ikke klarer å hanke meg inn igjen.

Foreløpig sitter jeg på gjerdet, her er det både rolig og behagelig og fritt for press. Dessverre blir man både lat og tjukk i baken med å sitte for lenge, så jeg må nok hoppe ned på ei side. Jeg får se hvilken side jeg lander på når jeg blir klar til å ta spranget.



Forresten, så leter jeg etter motivasjonen min også.... hvis jeg finner den så kanskje det blir litt lettere å bestemme meg.

Har du noe motivasjon på lager som du kan dele med meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails