lørdag 27. februar 2010

Sunn? - Ja særlig!

Skrevet 03.02.2010

Det går ikke så veldig bra med livsstilsprosjektet mitt, altså det å spise sunt, trene jevnlig, stresse ned, og alt det der. I litt over 2 uker i januar gikk det forholdsvis greit. Jeg trente 3 ganger i uka, holdt meg ganske strengt til lavkarbo mat og forsøkte å ikke stresse på jobben. Jeg gikk ned de 3 kiloene jeg hadde lagt på meg i jula og var veldig glad. Så for meg at innen bursdagen min så ville jeg nok ha gått ned et par kilo til og føle meg helt topp.

Dessverre skjedde ingenting av dette! Etter 2 uker på jobb var stressnivået i kroppen min nådd nye uante høyder, sjokolade og annet snop var blitt et daglig tilskudd for kroppen min, og trening måtte jeg bare se langt etter. SHIT; at man aldri skal få dette til! Jeg vil jo være sunn, frisk og ikke overvektig! Jeg vil ikke ha det slik som det er nå. Men uansett hvor mye jeg forsøker så er det strake veien tilbake til de gamle og dårlige vanene så snart stresset kommer inn i livet mitt.

Jeg forsøkte å snakke med sjefen min i januar, om at jeg nå har veldig mye å gjøre og veldig mye reising i jobben, og jeg lurte på om det gikk an å tilrettelegge litt i jobben sånn at jeg ikke hadde like mye stress. Jeg forklarte også at en av grunnene til at jeg hadde vært sykemeldt i desember var på grunn av jobbstress som resulterte i fysiske sykdommer. Det var ikke så veldig mye forståelse og velvilje å hente der i gården, jeg fikk beskjed om å kutte ut å delta på det eneste faglige påfyllet jeg hadde planlagt i år (kurs på høgskolen i 3 dager) og ellers kunne hun ikke kutte ned på noen av mine arbeidsoppgaver. Hun virket nesten litt irritert for at jeg spurte.

Det er kanskje hverken så lurt eller særlig pent gjort av meg å si negative ting om sjefen min og legge dette ut på nett. Men dette er nok mest ment som en liten pekepinn på hvordan min arbeidssituasjon er og at jeg har forsøkt det jeg kunne for å gjøre ting litt bedre. Dessverre har det ikke gitt særlig gode resultater. Så da må jeg nok bare leve med at jobben ikke lar seg kombinere med min livsstilsendring. Men det sier egentlig seg selv at jeg er på leting etter en annen jobb, en jobb som lar seg kombinere med at jeg ønsker å leve sunnere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails