lørdag 27. februar 2010

Velkommen til bloggen min om en sunnere livsstil

Hei og velkommen til min nyopprettede blogg som skal handle om arbeidet mitt med å gå ned i vekt og få en sunnere livsstil. Målet mitt er ikke nødvendigvis å bli tynn, men å bekjempe den forholdsvis store overvekten jeg har slitt med i hele mitt voksne liv.

Jeg heter forresten Beate, er nå 38 år gammel og bor helt nord i landet; Hammerfest verdens nordligste og verdens vakreste by :) Ja, jeg er ganske patriotisk. Jeg er gift med en flott mann og er stemor til to flotte tenåringsbarn. Vi fire bor i drømmehuset som vi kjøpte for et år siden. Jeg er utdannet sykepleier med videreutdanning i psykisk helse, så jeg har litt faglig bakgrunn også når jeg skriver om en sunnere livsstil. Men aller mest handler det jo om mine egne erfaringer, suksesser og nederlag.

Jeg har forsøkt veldig mange slankekurer, alt fra sykehusdietten, ulike pulverkurer, plaster, Grete Roede, VG-vektklubb osv osv. Det som har hjulpet meg til å gå ned noen kilo i vekt den siste tiden, og samtidig har hjulpet meg til å leve litt sunnere i hverdagen er:

- Fysisk aktivite
- Lavkarbo kosthold
- Opphold på Tonsåsen slankefarm
- Jobbing med det mentale
- Støtte fra familien


Håper du følger med meg videre. Legg gjerne igjen en kommentar. Hvis du ikke ønsker å skrive til meg på bloggen, så kan du kontakte meg på mail: beatelill@gmail.com.

PS: Nedenfor kan du lese innlegg jeg har skrevet tidligere om de ulike erfaringene jeg har gjort meg. Du kan også klikke på menyen til høyre og velge ut ulike kategorier du er interessert i å lese mer om.

9 kommentarer:

  1. Så flott! Dette angår jo flere av oss, så skal følge med her framover!

    SvarSlett
  2. Kjempefint :) Ja, jeg kjente med det samme jeg avsluttet den andre bloggen min at jeg ikke kom til å slutte med blogging. Tror jeg trengte en ny start og litt mer fokus på hva jeg vil utlevere i bloggverden og hva jeg skal skrive for meg selv. Så derfor denne bloggen om en sunnere livsstil :)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin blogg! Skal følge deg videre. Legge deg på blogglisten min! ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefin blogg! :-) La deg til blogglisten min jeg! :-) Artig at det er flere av oss som skriver om noe av det samme :-)

    SvarSlett
  5. Hei Beatelill :-)

    Nydelig layout på bloggen din :-)

    Sunnere livsstil angår mange av oss, også meg -så jeg har lyst å følge bloggen din :-)

    Lykke til!

    Vibeke

    SvarSlett
  6. Følger deg videre, jeg, vet du! :-) Holder jo på med det samme, så henter inspirasjon der det kan hentes! Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  7. Så flott at dere vil følge med meg her på bloggen :)Gleder meg til fortsettelsen, og håper vi kan inspirere hverandre til å lykkes med livsstilsprosjektene våre.

    SvarSlett
  8. Phu, så bra at du ikke slutter helt å blogge. Gleder meg til lese den nye bloggen din, tror den blir bra! Og dette klarer du!

    SvarSlett
  9. Veronica: Takk for oppmuntringa :) Veldig koselig!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails