torsdag 25. mars 2010

Elsk deg selv slik du er!

I går kveld så jeg på Trinny og Susannah TV5 (som forøvrig er en knallbra kanal med mange flotte program). Dette er et program hvor en person får en make-over, men det handler ikke bare om nye klær. Det handler vel så mye om å finne klær som passer din figur, og ikke minst å akseptere og like seg selv som man er!

Dette skriver Trinny og Susannah på sin hjemmeside: "It’s so wrong that a woman should disappear just because she hates her bottom, boobs or tummy. It’s galling to find out that a woman has put her life on hold because her zip won’t do up any more. It is heartbreaking to discover that women don’t look their best because they think they can’t or are just not worth it."

Det er nok her den største utfordringen ligger for mange av oss: Å AKSEPTERE SEG SELV OG LIKE DEN KROPPEN MAN HAR. Selv om magen er for stor, selv om rumpa er for bred, ja til og med når puppene henger og dobbelthaka tyter frem.... skal man uansett like og akseptere den kroppen man har.

Jeg ønsker veldig gjerne å like kroppen min og akseptere den slik den er nå, og ikke bare tenke på hvordan jeg ønsker at den skal være i fremtiden. For hvis jeg ikke liker kroppen min nå, så blir det vanskelig å være snill med den og ta godt vare på den. Det er jo logisk! Hvor mange av dere er snille og tar godt vare på ting dere ikke liker, ja kanskje til og med avskyr?

Her kan jo nøkkelen til både det å kle seg bra og det å bli sunnere ligge! Har man det bra med seg selv så er det jo så mye lettere å ta vare på seg selv! Kanskje det blir lettere å avstå fra trøstespising, sinnaspising og mat som ikke er bra for kroppen din? Kanskje man da går den turen fordi det kjennes godt å bevege kroppen, og ikke fordi man MÅ eller fordi man skal straffe seg selv fordi man spiste for mye til middag. Kanskje får man lettere til å legge seg og få en god natts søvn (som også er viktig for god helse og vektreduksjon) hvis man ikke har mange tunge tanker og grublerier fordi man ikke har gått ned de antall kilo man hadde lovet seg selv.

JA! Jeg tror jeg har funnet nøkkelen til å leve et sunnere liv! Elsk deg selv slik du er! Men..... det er bare en ting...... HVORDAN skal jeg få til dette?

1 kommentar:

  1. Ja, jeg tror du har funnet nøkkelen til å leve et sunnere liv :-) Så lett og samtidig så vanskelig!

    Jeg tror også det er viktig å leve i nuet og ikke sette livet på vent til en er blitt sunn og slank. Vi skal leve nu selv om vi må passe på vekta. Tenk på alt det gode vi kan spise som er sunt og godt; appelsiner, gulrøtter, nøtter, grovt brød med masse frø og nøtter. Jeg er også glad i en sjokoladebit, men prøver å spise knekkebrød eller annen mat først så jeg ikke spiser meg mett på sjokolade ( noe jeg fort kan gjøre :-( ) Jeg er glad i å trene og være fysisk aktiv, men mitt problem er at jeg har helseproblemer som gjør dette vanskelig i perioder. Da er det lett å spise litt for mye at snop og godteri som en trøst for at jeg ikke klarer det jeg har lyst til. Neste gang skal jeg huske på dine ord; Elsk deg selv slik du er :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails