mandag 15. mars 2010

Jeg har trykket på pauseknappen

Jeg har bestemt meg for å innvilge meg selv en aldri så liten pause.
- Pause fra lavkarbo kostholdet
- Pause fra vekta (som jeg sjekker daglig)
- Pause fra alle kravene jeg stiller til meg selv.

Det har bare ikke fungert så veldig godt de siste ukene. Jeg får til å gå turer, stortrives med å være ute og røre meg. Når det gjelder lavkarbo kosthold så fungerer det bare i noen få dager, så skeier jeg ut. Hanker meg inn igjen på lavkarbo, holder ut noen dager, også skeier jeg ut igjen! Det er frustrerende og utmattende, og fører ingen steds! Jeg må finne ut av hvorfor det ikke fungerer for meg nå. Har jeg for mye annet å tenke på? Er jeg ikke nok motivert? Er det andre ting som skal til?

I tillegg har jeg en del reising denne uka, en del spenning i forbindelse med jobbsøking, og så venter påsken snart med alle sine fristelser. Jeg må bare innrømme at alt dette gjør slik at jeg velger å trykke på pauseknappen. Jeg planlegger at pausen skal vare til like over påske. I den tiden skal jeg forsøke å lete etter motivasjonen min, som har trillet avgårde og gjømt seg en lur plass. Man kommer ingen vei uten motivasjonen sin.

Men selv om jeg har en pause fra vektreduksjonen, så tar jeg ikke bloggpause! Jeg har allerede flere ting jeg ønsker å skrive om her, blant annet om insulinresistens, PCOS, Metformin og omlegging av livsstil. Så heng med hvis dere vil!

2 kommentarer:

  1. God pausetid :-) Godt vi er to som trykker på knappen samtidig ;-)

    SvarSlett
  2. Ida: Ja noen ganger trenger man en pause :) Vi kommer sterkere tilbake ved en senere anledning!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails