mandag 26. april 2010

Kreativ dame søker inspirerende arbeid!

Det har ikke blitt så mye blogging på meg i det siste. En av grunnene til det er at jeg har alt for mange tanker som surrer i hodet mitt samtidig. Det som spesielt opptar meg er fremtiden og arbeid. Jeg jobber nå som høgskolelærer, men i sommer går vikariatet mitt ut og jeg har ikke søkt jobb videre. Nå har jeg lyst til å finne på noe annet.

Nav sine nettsider har vært flittig besøkt det siste halvåret, og i februar dukket det opp en stilling som jeg tenkte kunne være drømmejobben min; kommunikasjonsrådgiver i Husbanken. Vel, ikke har jeg utdanning eller erfaring innen journalistikk, så jeg tenkte raskt at jeg sikkert ikke var så aktuell. Det var ca 15 søkere og jeg var en av 3 som ble innkalt til intervju.

I dag fikk jeg vite at de hadde tilbudt jobben til en av de andre søkerne. Jeg fikk ikke jobben! Flere måneder med tenking og forberedelser føles nå bortkastet. Jeg har 2 måneder igjen å jobbe og deretter står jeg uten arbeid. Normalt er det ingen krise. Jeg har utdanning som psykiatrisk sykepleier, og får sikkert jobb i helsevesenet. Men kanskje leter jeg etter noe mer enn en jobb?

Jeg ønsker meg en arbeidsplass der jeg får brukt mine kunnskaper, min kreativitet og mine talenter, ikke bare en jobb jeg sleper meg til hver morgen med et inderlig ønske om at det snart skal bli helg. Jeg ønsker meg en jobb hvor det er et godt arbeidsmiljø og en god ledelse. Kanskje jeg er alt for kravstor? Hva synes du?

Hvorfor skriver jeg om arbeid på min sunner livsstil-blogg? Jo, fordi jeg tror disse tingene henger sammen. Det er vanskelig å ha en sunn livsstil hvis man har en alt for stressende jobb, og det er vanskelig å leve sunt hvis man ikke har det godt i hverdagen. Man tilbringer tross alt bortimot 40 timer på arbeid, og da synes jeg det er viktig at det inneholder noe mer enn bare et sted å motta lønn.

Vel, en liten appell til slutt:
Kjenner du til en god arbeidsplass?
Vet du om noen som har bruk for en kreativ person med talent for muntlig og skriftlig kommunikasjon? (Litt selvskryt her, hehe)
Tips meg!

2 kommentarer:

  1. Jeg skjønner deg kjempegodt! Det er viktig å ha en jobb man trives i, hvis ikke går det utover helsa og livsstilen din.
    Selv var jeg egentlig ferdig med utdanningen min nå til sommeren, men fordi jeg ikke aner helt hva jeg vil, har jeg tatt et år til på skole. Skole er noe jeg trives med, så hvorfor ikke. Er en skummel tanke å tenke på alle forandringene endt skolegang fører med seg, eller i ditt tilfelle: endt vikariat.

    Du må huske på at 90% av alle stillinger aldri lyses ut. Tenk over om det finnes arbeid som passer dine evner og interesser, oppsøk stedet og lever en CV, evt slå av en prat :)

    Og; for et nydelig bakgrunnsbilde!

    SvarSlett
  2. Ja jeg har tenkt på det der at kanskje drømmejobben min ikke lyses ut på NAV. Kanskje jeg må ta en mer offensiv rolle og oppsøke arbeidsplasser.

    Skjønner godt at du også har vanskelig for å finne ut hva du vil jobbe med. Lykke til med eksamen og evt. jobbsøking etterhvert :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails