onsdag 12. mai 2010

Gikk på en smell allerede første dagen!

Det var ikke så lett å starte med lavkarbo som jeg trodde. Startet med friskt mot i går morges og lagde meg en omelett med 3 egg, 2 skikeskiver, 4 skiver mozarellaost og litt krydder. Kjempegodt! Alt ble spist til frokost. Deretter gikk det litt lang tid før jeg spiste et nytt måltid, som ble 2 karbonadekaker fra den lokale kjøttbutikken.

Ja, jeg ser jo at dette ikke er verdens beste kosthold, og at jeg spiste litt lite. Det straffet seg! På kvelden hentet mannen frem en pose "Øffer", og jeg tygde velvillig noen biter. Deretter tok datteren i huset frem godteri-rester fra helgen; potetgull, fudge og sjokolade. Jeg klarte rett og slett ikke å motstå fristelsene og kastet meg over godteriet!

Litt dårlig samvittighet hadde jeg jo selvfølgelig. Men samtidig tror jeg at det er en del å lære her:
  1. Jeg MÅ planlegge måltidene litt bedre enn dette.
  2. Jeg kan IKKE ha godteri og andre lett tilgjengelige fristelser slengende rundt omkring.
  3. Jeg må oppdatere kunnskapene mine om lavkarbo kosthold, få ideer om hva jeg kan velge å spise.
  4. Jeg må passe på å få i meg nok mat. En sulten Beate er farlig for hele opplegget.
Ja, jeg har ikke gitt opp selv om jeg gikk på en smell allerede første dagen. I dag har jeg heller ikke planlagt så veldig nøye, men det ble litt bedre: 2 karbonadekaker til frokost og 1/2 boks cottage cheese med et halvt eple og en kiwi til en sen lunsj. Nå straks venter skinkesteik med grønnsaker til middag.

Dagens trening var i basseng klokken 8 i morges hos fysioterapien. Kombinert kondisjonstrening og styrketrening. Dermed har jeg tid til å lese meg opp på lavkarbo mat og legge opp en strategi i kveld.

6 kommentarer:

  1. Godt det ikke bare er meg! Sliter litt med å komme i gang igjen for fullt jeg nå. Men så langt i dag har det gått tålig greit. Selv om jeg spiste 2 hveteboller etter frokosten.

    SvarSlett
  2. Flink du er! Og det er sant som du sier, man lærer av sine feil! :)
    jeg er litt intr i lavkarbo, kan du tipse meg om en bok/nettside som kommer med gode mattips? Følger allerede en del blogger med det temaet, men liker å ha "det lett tilgjengelig" :)
    Lykke til! :)

    SvarSlett
  3. Må innrømme at jeg vet ingenting om lavkarbo men tenkte jeg skulle slenge inn ei nettside til inspirasjon - mer deilig, sunn og fristende mat har jeg knapt sett - enjoy.

    Spiser man som dette er det ingen grunn til å tenke diett eller kalorier.
    http://runsarah.wordpress.com/

    SvarSlett
  4. Ida: Ja det er tungt å gå tilbake til lavkarbo kosthold, spesielt de første dagene. Men det gjelder vel å ikke gi opp :) Jeg forsøker nå å snu hodet mitt til å tenke at lavkarbo blir kjempebra, og frister meg selv med å lese mange gode lavkarbo oppskrifter. Spesielt hvis jeg tenker på alternativ slankemetode, som er tørre pappskiver med magert pålegg og sulten-sulte-sulten. Det hjelper :)

    SvarSlett
  5. Stine: Har du vært innom nettstedet http://forum.lavkarbo.no/
    Det er et forum uten fagfolk, men med mange som har levd på lavkarbo kosthold lenge. Mange fine diskusjoner og mange flotte oppskrifter.

    I tillegg vil jeg anbefale et par kokebøker jeg liker veldig godt: http://beatelillsunn.blogspot.com/2010/03/kokebok-anbefalinger.html

    SvarSlett
  6. Ingalill: Takk for tipset :) Jeg skal sjekke det ut.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails