søndag 10. oktober 2010

Zumba!

Søndag er ingen slaraffendag når man er på slankefarm! Hadde jeg vært hjemme nå, så hadde jeg helt sikkert sløva i sofaen og spist is sammen med familien, men her er det andre regler som gjelder.

Siden halsen ikke var helt god i dag, så bestemte jeg for å holde meg innendørs i dag. Så dagens treningsøkt har bestått av en times styrketrening på formiddagen, og en times zumba-trening på ettermiddagen.

Zumba er ikke noe Tonsåsen har på programmet egentlig, men ei som er på opphold her er zumba-instruktør. Dermed var vi priviligerte og fikk testa denne nye treningsformen som har blitt kjempepopulær og går som en farsott over hele verden.

Vi har zumba-trening i Hammerfest også, men jeg har vært litt skeptisk til å melde meg på da jeg hørte at det var over 80 personer som hadde deltatt på første treningen der. 80 svette mennesker hoppende tett i tett hørtes ikke særlig fornøyelig ut, spør du meg! Men etter å ha forsøk dette opplegget, så ble jeg veldig gira på å fortsette. Dette var kjempegøy og utrolig effektiv trening!

Lurer du på hva zumba er? Her er en link til en beskrivelse av treningsformen lagt ut på vg sine vektklubbsider:
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=585620

Her er en video som forklarer noen av prinsippene i zumba:

2 kommentarer:

  1. Zumba i Hammerfest kan anbefales! Det e mange folk med men det spilla ingen rolle, det e god plass til alle nu som det e to gruppa på søndagan :) Bra du kose dæ på Tonsåsen, vi e visst flere som skulle vært der :)

    Ha ei nydelig uke :)
    Klem Karina

    SvarSlett
  2. Karinaen: Ja æ har nu vældi løst til å bli m på zumba. D va skikkeig arti, og veldig effektivt! Kos dæ i Bergen! Klem

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails